Asiakastyytyväisyyskysely: yli 8/10 suosittelisi meitä

Kiitos sinulle, joka vastasit asiakastyytyväisyyskyselyyn alkuvuodesta 2017. Saimme erinomaiset tulokset ja rakentavia jatkokehitysehdotuksia. Kerromme tuloksista tässä.

Kokonaisarvosanaksi saimme 4,24 (1-5). Luku on hieno, ja sen taustalta löytyy parannus kaikissa tutkituissa osa-alueissa vertailuvuoden tuloksiin 2015. Mikään ei ole tullut sattumalta, vaan olemme kehittäneet palveluita ja tuotteita sitkeällä otteella, samalla kuunnellen asiakasta tarkalla korvalla.

Suurin osa ruusuista koski yhteyshenkilöitämme ja heidän palvelukykyään ja -asennettaan. Palaute oli mukavaa luettavaa ja se on viety perille jokaiselle palautteessa mainitulle asiantuntijallemme. Tulokset vahvistavat sen, että kasvollista palvelua arvostetaan. Kun sinulla on kiire ja haasteita, voit aina soittaa yhteyshenkilöllesi ja luottaa, että hän ottaa asiasi hoitaaksesi. Se on meille kunnia-asia ja kiinnitämme palveluhaluun ja -kykyyn jatkossakin erityistä huomiota.

Myös risut auttavat meitä eteenpäin. Jonkin verran kritiikkiä saimme asiakaspalvelun toimivuudesta ja tyhjennysten oikea-aikaisuudesta. Asiakaspalautteen perusteella myös Asiakasnetti (vuonna 2016 avattu verkkopalvelumme) kaipaa lisäkehitystä erityisesti palvelun selkeydessä ja käyttöominaisuuksissa. Kiitos arvokkaasta palautteesta, se on jo otettu huomioon jatkon toimissamme.

Paperinkeräys löytyy myös LinkedInistä, Facebookista ja Twitteristä. Kysely kuitenkin paljasti, että kovin harva seuraa meitä sosiaalisessa mediassa. Samalla toivottiin lisää viestintää esimerkiksi kierrätyksen merkityksestä, lainsäädännön muutoksista ja alan trendeistä. Juuri tällaista tietoa jaamme sosiaalisessa mediassa, joten kannattaa liittyä mukaan seuramaan ja keskustelemaan!

Asiakastyytyväisyyskyselyn vastausprosentti oli 21,6 %. Kysely lähetettiin 742 henkilölle.