Uutiset

Tule tutustumaan Encore Kuormalavoihin PacTec-messuille!

Älykäs kuormalava tuo tietoa logistiikan tueksi. Encore Kuormalavoihin voit tutustua PacTec-messuillla Helsingin messukeskuksessa 29.–31.5.2018 osastolla 6 n 59.

RFID-lavan etu perinteiseen kuormalavaan verrattuna on sen monikäyttöisyys logistiikassa. Encore vuokralavojen RFID-tunniste tarjoaa faktatietoa lavojen kierrosta. RFID-tunnistetta voi käyttää esimerkiksi yrityksen sisälogistiikassa ja lähetysten seurannassa.

Teknologiasta huolimatta RFID-lava ei ole kallis ratkaisu. Encore Kuormalavapalvelu vuokraa lavat, mikä on yrityksille kustannustehokasta ja ympäristön kannalta järkevää.

”Vuokralavan ansiosta asiakkaidemme ei tarvitse investoida lavakantaan. Ylläpidämme lavakantaa ja kunnostamme lavoja tarpeen mukaan. Lavamme ovat aina laadukkaita ja hyväkuntoisia”, toteaa tuotepäällikkö Timo Kaikkonen.

Kierrätettävät lavat vähentävät puujätteen määrää. Vuokralavat ovatkin kiertotaloutta parhaimmillaan: kierrätetyt ja huolletut lavat käytetään uudelleen ja tarve uusien materiaaliaan käytölle vähenee. Ympäristöystävällinen ratkaisu on myös helposti tunnistettava, sillä Encore vuokralavat ovat vihreitä.

Vuokralavoja käyttävät kauppa, teollisuus ja keskusliikkeet. Ympäristöä ja yrityksen kustannuksia säästävälle ratkaisulle on kysyntää. Tällä hetkellä Encore kuormalavapalveluiden kautta kulkee jo yli kaksi miljoonaa lavaa vuodessa.

Perinteinen puinen kuormalava on pitänyt pintansa logistiikassa toimintaympäristöjen ja toimintatapojen muutoksissa aina toisesta maailmansodasta lähtien. Encore vuokralavat ovat osa tätä jatkumoa, mutta ne helpottavat ja varmistavat lavojen hallintaa. RFID-kuormalavat tuovat lavoihin lisäksi tiedonkantajaroolin laajentamaan perinteistä kuormankantajatehtävää.

Kuormalavapalvelut siirtyvät uuteen toiminnanohjausjärjestelmään

Paperinkeräys kehittää toimintaansa ottamalla käyttöön uuden toiminnanohjausjärjestelmän. Uusi järjestelmä tulee ensimmäisessä vaiheessa käyttöön kuormalavapalveluissa 2.5.2018. Uudistus tulee näkymään lähetyslistan, lähetteen ja laskujen ilmeessä. Uudistus ei edellytä asiakkailtamme muutoksia.

Uusi toiminnanohjausjärjestelmä tullaan ottamaan käyttöön myös muissa Paperinkeräyksen palveluissa vuoden 2018 lopussa ja 2019 alussa.

Asiakastyytyväisyytemme on 4,4/5

Paperinkeräys Oy sai alkuvuodesta 2018 toteutetusta asiakastyytyväisyyskyselystä erinomaiset tulokset. Tulokset paranivat edellisvuoden hyvistä tuloksista.

”Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset osoittavat, että toimintamallimme on hyvä. Kehitämme yhteistyötä asiakkaan tarpeiden mukaan”, toteaa asiakasryhmäpäällikkö Jari Palin.

Avoimissa palautteissa Paperinkeräyksen toimintaa kuvataan luotettavaksi ja toimivaksi. Asiakkaista 8,2/10 suosittelisi Paperinkeräystä.

Kyselyssä nousi esiin myös kehityskohteita. Palautteen perusteella kehitämme toimintaamme.

Asiakastyytyväisyyskyselyn vastausprosentti oli 18 %. Kysely lähetettiin 770 henkilölle.

Kiitos kaikille vastaajille!

Pääsiäisen aukioloajat

Kiirastorstaina tuotantoyksikkömme palvelevat klo 14.00 saakka.

Huom! Lavakeskusten aukioloajat poikkeavat hieman ja ovat seuraavat:

Klaukkalan lavakeskus, portit avoinna klo 18 asti.

Turun ja Tampereen lavakeskukset ovat auki klo 14 normaalien aukioloaikojen mukaisesti.

Iloista lähestyvää pääsiäistä!

Tulevaisuus on monipuolistuvissa palveluissa

Posti on ottanut viime vuosina aimo harppauksen eteenpäin perinteisestä logistiikka ja jakeluyrityksestä monipuolisia palveluita tarjoavaksi yritykseksi. Kusti polkee yhä, mutta entistä modernimpana, tiedolla johdettuna palveluyrityksenä. Ja lisää on tulossa, uusia palvelumalleja innovoidaan jatkuvasti.

Minkälaista palvelua sekä kuluttajat että yritykset tulevaisuudessa haluavat ja millainen työpaikka houkuttelee jatkossakin hyviä tekijöitä. Näistä lähtökohdista Postin Paketti- ja logistiikkapalvelujen kehitysjohtaja Sami Finne miettii tulevaisuuden Postia.

”Tulevaisuuden Posti on monipalveluyritys, jossa työskentelee eri alojen ammattilaisia. Haluamme olla yritys, joka tuottaa entistä helpompia kokonaisratkaisuja tilauksesta toimitukseen. Tämä tarkoittaa jatkuvaa kehitystä toiminnassamme.”, kertoo Finne.

Henkilökunnan osaaminen ja uudet toimintamallit muokkaavat toimintaa. Jatkuva oppiminen yhdessä asiakkaiden kanssa on keskiössä kaikessa toiminnassa.

”Kasvumme tulee etenkin paketti- ja logistiikkaliiketoiminnoista sekä niihin liittyvistä palveluista. Nämä onkin nostettu strategiamme keskeisiksi tekijöiksi”, jatkaa Finne.

Verkkokaupan kasvulla merkittävä rooli

Verkko-ostaminen kasvaa Suomessa tasaista tahtia. Vuosikasvun arvioidaan olevan seuraavina vuosin 10 % luokkaa ja tähän varaudutaan palveluverkoston pakettiautomaattien lisäämisellä. Postin SmartPost-automaattien verkosto on jo tällä hetkellä yksi Euroopan suurimpia ja kasvavaan tavaravirtaan varaudutaan lisäämällä jakeluverkostoon 1000 uutta automaattia vuoteen 2019 mennessä.

”Suomalaiset ovat löytäneet niin kotimaiset kuin kansainvälisetkin verkkokaupat ja tätä kautta pakettiliikenne tulee jatkossa kasvamaan merkittävästi.” kertoo Finne ja jatkaa ”Samalla pakettien toimitukseen liittyviin palveluihin on selvästi enemmän tarvetta.”

Suomalaiset kotitaloudet tilaavat keskimäärin 0,4 – 0,5 pakettia viikossa ja määrä on selvässä kasvussa.

”Kuluttajat ja yritykset haluavat yhä enemmän arkea helpottavia palveluita. Näitä me kehitämme jatkuvasti yhdessä kumppaniemme kanssa”, kertoo Finne. ”Meillä pakettipuolella kasvu on ollut merkittävää ja tämä vuosi onkin käänteentekevä. Tuloksestamme merkittävä osa tulee tältä puolelta.”

Tieto ohjaa dynaamista palvelukehitystä

Tiedolla on merkittävä rooli palvelujen kehittämisessä. Tällä hetkellä Posti seuraa kerätyn datan avulla postimääriä postinumeroalueitta. Samalla tietoa kertyy siitä, miltä etäisyydeltä ja millä välineillä lähetyksiä noudetaan. Kriittisen massan tullessa täyteen, lisätään alueelle joko noutoautomaatteja tai –pisteitä.

”Datan keruu auttaa meitä suunnittelemaan toimintaamme. Kaikki kerätty tieto tähtää siihen, että pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistäkin paremmin”, kertoo Finne.

Postin digitaalinen ohjausmalli tuo myös helpotusta niin yritysten kuin kuluttajienkin arkeen.

”Moni ei vielä tiedä, että digitaalisen ohjausmallimme avulla pystyy lähetyksen tilaamaan tarpeen mukaan eri pisteisiin. Voit esimerkiksi tänään tilata tuotteen kotiisi, huomenna työpaikalle, seuraavana viikkona vaikka kesämökille. Pystyt siis tilamaan tuotteesi juuri sinne, missä sitä tarvitset”, kuvailee Finne.

Ohjausmallista hyötyvät myös työntekijät, joiden työtehtävät vievät heitä eri puolille Suomea.

”Ajatellaan vaikka henkilöä, joka työskentelee asentajana. Tänään hän tarvitsee tuotteita ja välineitä Oulun ja huomenna vaikka Tampereelle. Kaiken voi tilata tarvekohtaisesti eri päivinä eri pisteisiin”, kertoo Finne.

Uusilla Flexo-palveluilla helpostusta volyymivaihteluihin

Postin on jo pitkään ollut markkinajohtaja varastopalveluiden ulkoistuksessa. Uusi kehitysaskel on 1000 hengen Flexo-palvelutiimi, joka tuo sisälogistiikan palvelut suoraan asiakkaan tiloihin.

”Perustimme yhteistyössä SOLin kanssa uuden yrityksen, jolla pystymme palvelemaan asiakkaitamme suoraan heidän tiloissaan, käyttämällä heidän järjestelmiään ja laitteitaan. Uusi palvelumalli on erittäin monipuolinen ja se räätälöidään aina asiakkaan tarpeen mukaan.” kuvailee Finne.

Tyypillisellä Flexo-palvelun asiakkaalla on voimakkaat volyymivaihtelut eri aikoina vuotta. Uuden palvelumallin avulla näitä pystytään tasoittamaan.

”Resurssipooliimme kuuluu monipuolisesti erilaista osaamista ja koulutamme henkilökuntaamme jatkuvasti. Otimme kesällä käyttöömme uuden järjestelmän, jonka avulla tiedossamme on Flexo-palveluiden henkilökunnan osaamisprofiilit. Tämä auttaa meitä löytämään helposti oikean osaajan oikeaan paikkaa,” kertoo Finne.

Uudesta järjestelmästä on hyötyä myös työntekijöille. Tekijät pääsevät itse vaikuttamaan siihen, minkä tyyppisiä töitä heille tarjotaan.

”Suuri osa tekijöistämme haluaa olla täyspäiväisesti töissä. Mutta meillä on myös paljon ihmisiä, jotka haluat tehdä osa-aikaista työtä tai vaikka pitää lomaa harrastuksensa vuoksi tiettynä aikana vuodesta. ” kertoo Finne ja jatkaa ”Uusi järjestelmämme mahdollistaa sen, että tiimiin kuuluvat henkilöt voivat itse ilmoittaa, milloin ovat käytettävissä töihin. Tämä muuttaa työkulttuuria parempaan suuntaan ja uskomme, että näillä uusilla ratkaisuilla voimme olla se paras työnantaja työntekijöillemme.”

Uusiin tehtäviin paljon halukkuutta

Selkeästi uudet tehtävät ja tavat toimia houkuttavat postilaisia. Uusiin tehtäviin saadaan sisäisiä hakemuksia enemmän kuin tekijöitä pystytään ottamaan.

”Henkilökunnallamme on hurja into oppia lisää ja työtekijämme ovat erittäin motivoituneita. Paljon varmasti vaikuttaa myös se, että varaamme oikeasti uusien tehtävien osalta aikaa koulutukseen. Tällä on merkitystä, ketään ei jätetä yksin.” kertoo Finne.

Kehitystyö jatkuu

Paketti- ja logistiikkapalvelut ja niiden oheispalvelut kasvavat myös tulevaisuudessa. Posti valmistautuu tarjoamaan yhä räätälöidympää palvelua.

”Olemme vasta raaputtaneet pintaa ja meillä on isoja mahdollisuuksia tehdä isoja asioita. Kaikki riippuu asiakkaiden tarpeista. Olemme valmiita lähtemään uusiin palveluihin, kunhan se on relevanttia asiakkaillemme ja järkevää tehdä. ” kertoo Finne. ” Tämä on jatkuvaa oppimista yhdessä asiakkaiden kanssa. Ja kumppanimme ovat tässä merkittävässä roolissa.

Paperinkeräyksen kuljetukset toimivat pääsääntöisesti perjantain lakosta huolimatta

Tulevan perjantain AKT:n julistamalla työnseisauksella on kuitenkin joitain vaikutuksia myös Paperinkeräyksen toimintaan. Jos esimerkiksi suunnittelet loppuviikolle lavan tai puristimen tyhjennyksen tilaamista, suosittelemme tilauksen aikaistamista.

Pahoittelemme asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Päivitämme tilannetietoja tarvittaessa.

Oletko varautunut tiukentuvan tietosuoja-asetuksen vaatimuksiin?

EU:n yleinen tietosuoja-asetus uudistuu ensi vuonna. Uusi asetus astuu voimaan toukokuussa 2018. Kysyimme Encore Palveluiden asiakaspäälliköltä Henna Lindbergiltä, millaisia muutoksia uudistus tuo mukanaan.

1. Millä tavalla tietosuoja-asetus muuttuu?

Uusi asetus parantaa yksilön tietosuojaa ja ottaa aiempaa paremmin huomioon teknologisen kehityksen. Yritysten näkökulmasta se kiristää henkilötietojen käsittelyyn ja tietojen turvalliseen tuhoamiseen liittyviä vaatimuksia.

Uuden asetuksen mukaan yksilöllä on oikeus pyytää yritykseltä selvitystä omien tietojensa käytöstä sekä vaatia niiden poistamista. Yrityksen on kyettävä osoittamaan, että tiedot on pyydettäessä tuhottu asianmukaisesti. Lisäksi yrityksen on ylläpidettävä kirjallista selostetta, joka osoittaa, että rekisterinpidossa on huomioitu tietosuojasäännökset.

2. Miten Encore Tietoturvapalvelu toimii?

Asiakkaalle toimitetaan lukittu, RFID-tunnisteella varustettu säiliö tuhottavien asiakirjojen keräämistä varten. Täysi säiliö kuljetetaan takaisin Encorelle umpikorillisella autolla ja materiaalin määrä sekä noutoajankohta dokumentoidaan asianmukaisesti. Materiaali tuhotaan lukitussa tilassa asetuksen vaatimalla tavalla. Asiakas saa palvelusta tuhoustodistuksen, ja kaikki palvelun tuottamiseen osallistuvat henkilöt ovat allekirjoittaneet vaitiolositoumuksen. Asiakirjat tuhotaan DIN 66399 -standardin turvaluokan 3 mukaiseksi silpuksi, joka paalataan ja toimitetaan pehmopaperin raaka-aineeksi.

Tietokoneiden, tulostimien ja puhelimien muistit ja kovalevyt sekä sähköiset tallenteet tuhotaan leikkaamalla tai murskaamalla pieneksi silpuksi.

3. Millainen kumppani fyysisen tiedon tuhoamiseen kannattaa valita?

Asiakkaan on hyvä selvittää, mitä muuta palveluprosessi sisältää lukittavan säiliön ja tuhouksen lisäksi. Encore Tietoturvapalvelua kehitetään jatkuvasti vuosikymmenten kokemuksella ja yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Hyödynnämme tarkkaa RFID-tekniikkaan perustuvaa raportointi- ja seurantajärjestelmää, jonka ansiosta palvelumme on läpinäkyvä ja asiakas pysyy aina ajan tasalla materiaalinoudoista ja materiaalien tuhoamisesta.

4. Millaisen raportointivelvollisuuden uusi asetus yrityksille asettaa?

Asiakas voi osoittaa täyttäneensä tietoturvamateriaalin hävittämiseen liittyvät velvoitteensa Encore Tietoturvapalvelusta saatavan tuhoustodistuksen avulla. Tuhoustodistuksesta käyvät ilmi säiliön toimitus- ja noutoaika, kuljettajan ja tuhoajan tiedot, kuljetuksen kesto, tuhouksen ajankohta ja tuhotun materiaalin paino.

5. Miten Encore Tietoturvapalvelu auttaa?

Encore Tietoturvapalvelun asiakas saa käyttöönsä aukottomasti toimivan tuhoamispalvelun, joka täyttää jo nyt uuden asetuksen vaatimukset. Koska olemme valtakunnallinen toimija, palvelu on käytettävissä kaikkialla Suomessa. Meillä on kymmenkunta omaa tuhoamisyksikköä ympäri maata, minkä ansiosta kuljetusetäisyydet ovat lyhyitä ja tietoturvamateriaalin tuhoaminen sujuu nopeasti. Kaikki palveluun liittyvät tilaukset ja yhteydenotot voi tehdä kätevästi Asiakasnetti-verkkopalvelussamme.

 

Lataa tietosuoja-asetuksen esitteemme!

 

Teksti Annamari Typpö

Juttu on alunperin julkaistu Kierrossa -asiakaslehdessämme 2/2017.

Peliautomaatin romutus on lähes käsityötä

Encore Tietoturvapalvelu vastaa Veikkauksen pelikaluston turvallisesta tuhoamisesta. Vuosittain romutetaan noin 3 000 peliautomaattia.

Veikkauksella on monenlaisia pelejä: loton ja muiden arvontapelien lisäksi Veikkaus vastaa nykyisin myös esimerkiksi peliautomaateista. Kaikkien osalta tietoturva on merkittävässä roolissa.

Kuponkien ja tositteiden sekä kirjanpitoaineiston ja muun tietoturvamateriaalin lisäksi myös peliautomaatit on tuhottava turvallisesti ja luotettavasti. Tuhoukseen menee myös huomattava määrä muita fyysisiä jätejakeita pelikorteista ja pelimerkeistä pelipöytiin. Tässä Veikkauksen kumppanina on Encore Tietoturvapalvelu.

Veikkaus Lauri Noro

Veikkauksen, Raha-automaattiyhdistyksen ja Fintoton rahapelitoiminnot yhdistyivät vuoden 2017 alussa. Uuden rahapeliyhtiön nimi on Veikkaus ja sen logistiikkapäällikkönä toimii Lauri Noro.

”Esimerkiksi pelimerkit ovat rahanarvoista tavaraa, eivätkä ne saa joutua vääriin käsiin”, sanoo Veikkauksen logistiikkapäällikkö Lauri Noro.

Romusta valtaosa päätyy uusiokäyttöön

Veikkauksen peliautomaattikantaa uudistetaan jatkuvasti. Yhden automaatin keskimääräinen käyttöikä on kuusi vuotta. Uudistustarve liittyy muun muassa tekniikan, tunnistautumisteknologian ja maksutapojen kehittymiseen.

Käytöstä poistettavat peliautomaatit ja niihin kuuluvat maksupäätteet saattavat sisältää tietosuojan alaista tai liikesalaisuuteen liittyvää tietoa. Siksi ne romutetaan ja niissä olevat tiedot hävitetään luotettavasti.

”Romuttaminen ja tietojen luottamuksellinen hävittäminen on tärkeä osa kokonaisprosessia, ja sen on sujuttava suunnitelmallisesti”, Noro sanoo.

Kaikkiaan Veikkauksella on käytössä noin 21 000 peliautomaattia. Vuonna 2016 niistä päätyi romutukseen lähes 3 000. Lisäksi romutettiin vajaat 3 500 maksupäätettä ja 8 rahanvaihtajaa. Yhteensä romutettavaa jätettä kertyi noin 390 tonnia.

Veikkaus poistaa itse peliautomaatit pelipaikoista ja kuljettaa ne Encorelle romutettavaksi. Ennen romutusta automaateista kerätään kierrätettävät tai varaosiksi soveltuvat osat ja tiedon tallennusvälineet. Uusiokäyttöön päätyy romusta 60 prosenttia. Vuonna 2016 automaattien kierrätysaste oli 97 prosenttia, kun mukaan lasketaan myös puun ja muovin energiahyötykäyttö. Ilman sitä kierrätysaste oli 68 prosenttia.

Yhteistyö on avointa ja välitöntä

Pelikoneiden lisäksi romutukseen päätyvät myös kaikki Veikkauksen logolliset tuotteet, kuten pelipöydät. Tavoitteena on estää niiden päätyminen luvattomaan käyttöön.

”Vastuullisuus on meille tärkeää, ja haluamme pitää siitä huolta”, Noro sanoo.

Kirjanpitomateriaali ja muu arkaluontoinen aineisto kerätään Encore Tietoturvapalvelun RFID-tunnisteella varustettuihin säiliöihin, joiden kuljettamisesta ja tyhjentämisestä vastaa Encore.

Yhteistyö Encoren kanssa sujuu Noron mukaan kiitettävästi.

”Laitteet on sarjanumeroitu, ja meille tulee kuukausittain raportti romutetuista laitteista.
Pystymme seuraamaan romutuksia myös Asiakasnetin kautta”, Noro kertoo.

Veikkauksen ja Encoren yhteinen ohjausryhmä tapaa kahden kuukauden välein. Viestintä on kuitenkin jatkuvaa ja yhteistyö prosessinomaista. Jos epäselvyyksiä ilmenee, ne selvitetään heti eikä vasta ohjausryhmässä. Prosessia myös auditoidaan säännöllisesti: Veikkaus käy esimerkiksi säännöllisesti valvomassa romutusta ja tarkastamassa, että esimerkiksi pelikortit varmasti hävitetään.

”Tieto kulkee hyvin molempiin suuntiin ja yhteistyö on avointa ja välitöntä”, Noro kiittää.

 

Teksti Annamari Typpö

Kuvat Junnu Lusa

Juttu on alunperin julkaistu Kierrossa -asiakaslehdessämme 2/2017.

Vie lahjapaperi energiajätteisiin, ei koskaan paperinkeräyssäilöön

Kierrätys- ja ympäristönhuoltopalveluja valtakunnallisesti tarjoava Paperinkeräys korostaa, että lahjapaperit ja lahjanarut tulee lajitella seuraavien ohjeiden mukaan: ensisijaisesti paperit ja narut viedään energiajäteastiaan, toissijaisesti sekajäteastiaan. Keräyspaperisäiliöön ei lahjapaperi kuulu.

Paperinkeräyssäiliöön laitetaan vain postilaatikosta tulleet lehdet ja mainokset. Lehti- ja mainosposti käytetään paperin raaka-aineena. Joulupaperissa on pintavärjäystä ja kiinni jääneitä teippejä, minkä vuoksi sitä ei saa laittaa mainosten ja lehtien oheen.

Kartonkinen lahjapakkaus ja joulukalenteri kuuluvat puolestaan kartongin keräyssäiliöön. Pakkausten ohella säiliö on tarkoitettu esimerkiksi maito- ja mehutölkeille, voirasioille, leivoslaatikoille, muro- ja keksipaketeille, paperipusseille ja -kasseille, talouspaperihylsyille, munakennoille ja kartonkisille juomapakkauksille. Myös kartonkiset joulukalenterit tiputetaan kartonginkeräyssäilöön.

Maito- ja mehutölkit voi tiputtaa kartongin keräysastiaan muovikorkkeineen.

Hyväkuntoinen joulupaperi kannattaa säästää ja käyttää uudestaan. Sama koskee lahjakasseja, jotka kestävät hyvin käyttöä ja tuovat iloa myös seuraavalle lahjansaajalle.

 

Jos omasta taloyhtiöstäsi ei löydy paperin tai kartongin keräysastiaa, löydät alueellisen keräyspisteen Kierrätysinfosta

 

Hyvää joulua!

Kiitos kuluneesta vuodesta kaikille asiakkaillemme! Tänä vuonna me Paperinkeräyksessä / Encore Palveluissa lahjoitimme joulumuistamisiin varatun rahan SOS Lapsikylän arvokkaaseen työhön kotimaassa.

Toivotamme lämmintä ja rauhallista joulua sekä onnellista uutta vuotta!

Hyvää joulua toivoo Paperinkeräys Oy

Hyötypaperi juhlisti kolmekymppisiään

Juhlavieraaksi oli kutsuttu maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä, joka puheensa ohella tutustui Hyötypaperi Oy:n Valkealan tuotantoyksikön toimintaan.

Varsinaiset juhlat pidettiin Kuusankoskella, ja ne olivat sekoitus mukavia puheita ja yllätysohjelmaa. Tervehdykset syntymäpäiville toivat Kouvolan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Jouko Leppänen ja Paperinkeräyksen toimitusjohtaja Kyösti Pöyry. Tilaisuudessa juhlistettiin myös Risto Kauppilan talousneuvos -arvonimeä.

Hyötypaperin toimitusjohtaja Risto Kauppila sai talousneuvoksen arvonimen

Paperinkeräykselle uusi toimitusjohtaja – Pitkäaikainen toimitusjohtaja Pöyry suunnitellusti eläkkeelle

Valtakunnallisen ympäristö- ja kierrätyspalveluja tarjoavan Paperinkeräys Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty varatuomari Petri Aaltonen (51). Hän ottaa toimitusjohtajuuden vastaan 1.1.2018. Aaltonen työskentelee tällä hetkellä ICT-alan edunvalvojan FiComin toimitusjohtajana. Sitä ennen hän toimi pitkään Posti-konsernissa erilaisissa liikkeenjohtotehtävissä. Paperinkeräyksen nykyinen ja pitkäaikainen toimitusjohtaja Kyösti Pöyry siirtyy suunnitelmiensa mukaan eläkkeelle vuoden 2018 alusta.

Petri Aaltonen

”Paperinkeräyksen toimintaympäristö on hyvin innostava: kiertotalous on kestävää kehitystä parhaimmillaan, ja Paperinkeräys on ollut alusta alkaen mukana luomassa jätteiden hyödyntämisestä liiketoimintaa. Yritysjätteiden kierrättämiseen erikoistunut Encore-brändi ratkaisee jo merkittäviä jätejakeiden tehokkaaseen lajitteluun liittyviä haasteita”, aloittava toimitusjohtaja Petri Aaltonen sanoo.

”Haluan kiittää Kyösti Pöyryä hänen ansiokkaasta panoksestaan Paperinkeräyksessä aina vuodesta 1994 lähtien. Pöyry on kehittänyt määrätietoisesti kierrätyspalveluita 90-luvulta alkaen. 2000-luvulla yrityksille suunnatut kierrätyspalvelut vietiin uuden Encore-brändin alle. Viime vuosien kärkitöitä on ollut ollut strategiauudistus, jossa Paperinkeräys jalosti Encore-palveluitaan entistä pidemmälle”, Paperinkeräyksen hallituksen puheenjohtaja Tapani Sointu kertoo.

”Minulla on ollut etuoikeus luotsata yritystä, joka tähtää kiertotalouden edelläkävijäksi. Kierrätysvelvoitteet kiristyvät vuosi vuodelta ja yritysten tulee vastata materiaalivirtojen hallinnan vaatimuksiin. Meidän tehtävänä on optimoida jätteen nouto ja uudelleenkäsittely siten, että turhaa hiilijalanjälkeä ei kuljetuksessa tai muussakaan prosessin vaiheessa synny”, kuvailee eläköityvä toimitusjohtaja Kyösti Pöyry muuttunutta toimintakenttää.

Monet tuntevat Paperinkeräyksen postilaatikkoon tulevan graafisen paperin kerääjänä, mikä muodostaa reilun kolmanneksen sen noin 75,8 miljoonan euron liikevaihdosta. Loput kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee kaupan ja teollisuuden kuiduista, kierrätys- ja biopolttoaineista sekä Encore-palveluista.

Organisaatioille tarjottavia Encore-palveluita ovat Encore Jätehuoltopalvelu, Encore Kuormalavapalvelu. Encore Tietoturvapalvelu ja Encore Tuottajavastuupalvelu.

Forumista Pohjoismaiden paras kauppakeskus: Encore Palvelut jätehuollon kumppanina

Pohjoismainen kauppakeskusyhdistys NCSC on palkinnut Forumin Pohjoismaiden parhaana kauppakeskuksena. Voitto tuli Suomeen ensimmäistä kertaa. Vuonna 1952 perustetussa Forumissa toteutettiin vuosina 2012-2015 merkittävä laajennus- ja uudistamisprojekti, jonka investoinnin suuruus oli 50 miljoonaa euroa. Samassa yhteydessä päivitettiin jätehuoltoa vastaamaan kasvavan kauppakeskuksen tarpeita.

Jo vuodesta 2002 jätehuollon kumppanina toimineen Encore Palveluiden ja Forumin yhteisenä tavoitteena oli tehostaa vilkkaan ja Suomen suurimpiin lukeutuvan kauppakeskuksen jätehuoltoa ja kierrätystä: keräysvälineiden toimittamisen lisäksi Encore Palvelut informoi nyt vuokralaisia jätteiden lajittelusta sekä vastaa jätehuoneen opasteista. Lisäksi Encore Palveluiden toimittama punnitusjärjestelmä auttaa vuokralaisia monitoroimaan tuottamiaan jätemääriä ja tehostamaan sitä kautta lajitteluaan.

Encore on Paperinkeräyksen yritysjätteiden kierrättämiseen keskittyvä brändi. Encorelaiset vastaavat teollisuudessa, kauppakeskuksissa ja liikekiinteistöissä syntyvien jätteiden lajittelusta ja asiakkaan konsultoinnista. Yhteisenä tavoitteena asiakkaan kanssa on aina kierrätysvelvoitteiden ja -tavoitteiden selvä ylittyminen ja jatkuva pyrkimys parempaan.

Juhannuksen palveluajat

Iloista juhannusta!

Huomioithan muutokset palveluajoissamme juhannuspyhinä. Asiakaspalvelumme palvelee torstaina 22.6. klo 14 asti, ja on seuraavan kerran avoinna normaalisti ma 26.6.

Encore-yksikkömme sulkevat niin ikään ovensa to 22.6. klo 14. Lastaukset aloitetaan viimeistään klo 13.

 

Se kampanja, jota ei koskaan julkaistu

Juttelin eilen ystäväni tyttären kanssa, joka oli onnekas ja pääsi kesätöihin erääseen arkkitehtitoimistoon. Ensimmäisen viikon hän ja toinen saman ikäinen tyttö olivat siivonneet toimiston varastoja: kuljettaneet pienoismalleja ja erilaisia vedoksia pihan roskasäiliöihin.

Jäin miettimään asiaa. Mihinkähän astioihin pois heitettävät materiaalit menivät? Ja kuinka nuoret oli ohjeistettu? Kesä-Suomi on täynnä firmoja, joissa työskennellään prototyyppien ja erilaisten vedosten parissa. Tuntumani on, että lainkaan kaikissa taloissa ei henkilöstöä ja kausityöntekijöitä ole ohjeistettu noudattamaan luottamuksellisen materiaalin turvallista tuhoamista.

Toisinaan sensitiivisiä papereita tai viattomalta vaikuttavia luonnoksia ei edes tunnisteta tietoturvallisen tuhoamisen vaativaksi tavaraksi. Kun on paljon siivottavaa ja rajallinen aika suoriutua tehtävästä, tulee helposti vahingossa oikaistua.

Monet työpaikat hiljenevät heinäkuussa. Olethan sinä huolehtinut siitä, että kesäsijaiset tai kollegasi tuntevat turvallisen tuhoamisen tavat? Kaikki pyrkivät työssään lähtökohtaisesti huolellisuuteen, mutta inhimillisiä erehdyksiä sattuu aina.

Useaa astetta vakavammaksi asia nousee, jos työpaikalla käsitellään henkilötietoja. Silloin siirrytään tietosuoja-asetuksen piiriin, joka koskee sinunkin organisaatiota. Vaatimukset tiukkenevat merkittävästi keväällä 2018, ja sanktiot henkilötietoja sisältävien asiakirjojen huolimattomasta tuhoamisesta ovat suuret. Jos olet vielä epävarma asetuksen tuomista muutoksista, niin lataa maksuton oppaamme täältä.

Tietosuoja-asetuksen noudattaminen on vain yhden klikkauksen päässä. Tilaa Encore Tietoturvapalvelu täältä! Katso myös aiheesta kertova vlogini ja blogini.

Henna Lindberg
asiakaspäällikkö
Encore Palvelut

Niin inhimillinen, ja siksi niin kaamea moka

Aika ennen kesälomaa on ainakin minulle tavattoman kiireistä. Kun vihdoin kaikki velvoitteet on saatu jotenkuten kuosiin, tekisi mieli vielä siivota epämääräisen pölyn ja papereiden peittämä työpiste. Ja tuo pöytään nojaava tietokonelaukku, josta de facto nousee ainakin muutama poisheitettävä ja usein hyvin luottamuksellinen paperi.

Mitä tekee tyyppi-ihminen? Repäisee asiakirjat neljään osaan ja viskaa paperinkeräyslaatikkoon. Kierrätystä, jaloa ja arvokasta, hän ajattelee. Ja jos turhaa paperia on enemmän, on viisainta pysäköidä silppurin eteen ja painaa napista. Konehan hoitaa loput. Paitsi jos se tukkeutuu. No, silppuaminen ei kyllä mielestäni ole edes enää 2000 lukua.

Tyypilliseen kesäsiivouspulmaan löytyy helpompikin ratkaisu. Lukollinen säiliö, jonka aukosta tiputat paperit ja mapit sellaisenaan. Mitään muuta ei sinun tarvitse tehdä.

Viimeistään nyt kesäkuussa tulisi muistaa yksi hyvin iso muutos, joka koskee henkilötietoja sisältävän aineiston käsittelyä. Olet kenties jo kuullutkin EU:n tietosuoja-asetuksesta, joka astuu voimaan toukokuussa 2018? Se velvoittaa sinutkin pohtimaan, täytätkö omalla toiminnallasi asetuksen vaatimat velvoitteet. Jos et, ovat sanktiot mittavan isot.

Kannattaa opetella uudet tavat jo nyt. Tee nopea inventaario ja katso salkkuusi. Mitä sensitiivistä tietoa sisältävää aineistoa sieltä löytyy?

Tietosuoja-asetuksen noudattaminen on vain yhden klikkauksen päässä. Tilaa Encore Tietoturvapalvelu täältä! Katso myös aiheesta kertova vlogini.

Jos olet vielä epävarma asetuksen tuomista muutoksista, niin lataa maksuton oppaamme täältä.

Henna Lindberg
asiakaspäällikkö
Encore Palvelut

Arkistoista eroon? Älä tee tätä virhettä

Ennen lomalle lähtöä on syytä tunnistaa vaaralliset rutiinit. Ethän heitä vanhoja asiakirjoja tavalliseen keräyslaatikkoon? Sinulla tulee aina olla lukollinen tietoturva-astia. Se vastaa myös EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimuksiin. Lataa nettisivuiltamme ilmainen asiaa käsittelevä opas. Ja seuraa blogejamme kesäkuun ajan!

Yritysesine, jonka olinpaikasta ei ole tietoa

Viime viikolla kysyin erään remonttifirman toimitusjohtajalta, mihin he toimittavat käytöstä poistetut, vanhat heijastintakit. Oletin, että alamme puhua ammattivaatteiden turvallisesta tuhoamisesta. Mutta ei, toimitusjohtaja totesi mutkattomasti, että kukin saa tehdä niillä mitä haluaa. Ja että valtaosa varmaan vie ne mökille remonttihommiin.

Kesän tullessa noita ammattivaatteita vilisee kylän raiteilla, kun harrastusmaalari hakee pensseleitä ja muita tykötarpeita. Olenpa itsekin tehnyt joskus samoin. Riskiksi asia muuttuu siinä vaiheessa, kun et enää tiedä, missä talosi logolliset vaatteet – ne ikäloputkin – bunkkaavat. Tilanne muuttuu entistä kiinnostavammaksi silloin, kun yrityksen ilme, nimi tai omistajat ovat muuttuneet. Tai yritystä ei enää lainkaan ole.

Tunnistettavia yritysvaatteita tulee kohdella samalla sensitiivisyydellä kuin esimerkiksi vanhoja mainoskampanja-materiaaleja. Olisi aika kauheaa törmätä oman firman kampanjaluonnoksiin vaikkapa somessa, kun tavara on joutunut vääriin käsiin. Oma lukunsa ovat prototyypit. Tuotekehityksessä erilaista dokumentaatiota ja härveliä syntyy mittavasti, mutta yhtä tärkeää kuin varjella suurta ideaa, on tuhota kaikki siihen liittyvä, poistettavaksi haluttava luotettavasti.

Ei kai lääkärikään käytä vanhaa takkiaan vapaa-aikana. Vaikka olisi se ihan kiva maalaushommissa isojen taskujen ja suojaavuutensa vuoksi.

Mitä tulee kaikkeen poisheitettävään logolliseen tai muuten tunnistettavaan yrityksen materiaan, niin ottaisin tiukan linjan. Ota käyttöön sama tapa kuin tietyissä ammateissa (palomies, poliisi, puolustusvoimat). Siellä poistuvat vaatteet, kypärät ja kengät tuhotaan aina aukottomasti. Noissa piireissä motiivit ovat totta kai astetta vakavammat, mutta pidän silti suositusta hyvänä ohjenuorana yrityksen maineen ja pääoman varjelemiseksi.

 Karel Nieminen, asiakkuusjohtaja, Encore Palvelut

 

 

Kuka ohjaamossasi istuu

Ei tarvitse kuin avata päivän uutisvirta, niin yksi sana toistuu kaikkialla. Digi. Jokaisen on helppo ratsastaa asialla, jonka päälle voi näppärästi liimata oman sanottavansa. Ketäpä kun digi ei koskettaisi? Mutta kuulkaa, joskus on terveellistä palata perusasioiden äärelle.

Asiantuntijatyö tapahtuu edelleen ihmisten välillä ja ihmisten kanssa. Vaikka sinulla olisi kuinka tehokkaat ja hienot härpäkkeet ympärilläsi, tarvitset silti kohtaamisia. Niiden merkitys tässä kauheassa ristikohinassa sen kuin kasvaa, uskon minä.

En missään nimessä väitä, etteikö teknologia – josta Suomi on kautta aikojen ollut tunnettu – veisi maatamme eteenpäin. Sitä tarvitaan, jotta rutiineja voi antaa robotille, ohjelmalle, järjestelmälle. Eikä vain rutiineja, vaan vaativampiakin tehtäviä. Keinoäly on jo täällä, ja seuraan asian ympärille virinnyttä keskustelua kiinnostuneena. Mekin Encore Palveluissa hyödynnämme keräysteknologiaa ja tutkimme uusia ajankäytön tehostamisen mahdollisuuksia koko ajan.

Lukuisa johtaja, jonka kanssa olen keskustellut, on ottanut kohtaamisen ja korkealuokkaisen palvelun merkityksen esille. Palvelukokemus on jotain sellaista, jonka voit kuvata, mutta et voi koskettaa. Moni ymmärtää palvelukokemuksen kuitenkin teknologia edellä: tehdään niin hieno softa, että se hoitaa kaupat ilman ihmiskäsiä ja -mieliä. Tämä kirjoitus ei ole palvelumuotoilua vastaan suinkaan. Kukapa ei haluaisi parantaa asiakaspalvelunsa tai vaikkapa reklamaatiotilanteen taklaamista. Mutta ei teknologia, digi ja älykäs internet (IoT) pelasta koko maailmaa.

Kun hiljan tutkimme asiakastyytyväisyyttä, niin saimme parhaat arvosanat juuri henkilökohtaisesta palvelusta. En usko, että asiakas on koskaan väärässä. Kyllä hän tietää, mitä tahtoo.

Jos kohtaamisia ja henkilökohtaista palvelua ei enää tarvittaisi, voisi koulutkin sulkea ja siirtää kaikki tenavat etäopetuksen pariin. Robotti opettaa ja lapsi istuu koneella huoneessaan. Kätevää, vai kauhukuva tulevasta?

 

Karel Nieminen

johtaja, asiakkuudet

Encore Palvelut

 

 

Pääsiäisen aukioloajat Encore-yksiköissämme

Kiirastorstaina palvelemme sinua tuotantoyksiköissämme eli Encore-yksiköissämme

klo 14.00 saakka.

Huom! Lavakeskusten aukioloajat poikkeavat hieman ja ovat seuraavat:

Klaukkalan lavakeskus, portit avoinna klo 18 asti.

Turun ja Tampereen lavakeskukset ovat auki klo 14 normaalien aukioloaikojen mukaisesti.

Iloista lähestyvää pääsiäistä kaikille!

t. Paperinkeräyksen ja Encore Palveluiden väki

Pahin tietoturvahäirikkö lukee juuri tätä

Tilinpäätösaikana ilmassa leijuu yksi vakava riski. Luottamuksellisten arkistojen vääränlainen hävittäminen. Yksikin repäisty sopimus heitettynä paperiroskikseen voi johtaa tuhoisiin seurauksiin. Digiarkistotkin vaativat varman hävittämisen. (lisää…)

Tilinpäätös- ja tilintarkastusaika tuo jälleen uhan: asiakirjat ja digitallenteet tuhottava dokumentoidusti

Valtakunnallisia ympäristö- ja kierrätyspalveluja tarjoava Paperinkeräys korostaa yrityksiä tuhoamaan asianmukaisesti vanhat arkistot ja mapit. Tilinpäätös- ja tilintarkastusaika sekä lähestyvät yhtiökokoukset tuottavat mittavan määrän luottamuksellista aineistoa. Niistä merkittävä osa on edelleen tulosteina ja alkuperäisinä paperiasiakirjoina. Kaikki väliversiot, hahmotelmat sekä tietenkin vanhat ja luopumisvapaat arkistot ja mapit aiheuttavat vakavan tietoturvauhan, mikäli tuhoamista ei tehdä hallitusti. (lisää…)

Älä laita lahjapaperia lehtien ja mainosten sekaan

Joulu on lahjojen antamisen aikaa, jolloin pienetkin esineet paketoidaan moniin kääreisiin. Paketoinnissa käytetään muun muassa pahvia, paperia ja muovia. Kierrätys- ja ympäristönhuoltopalveluja valtakunnallisesti tarjoava Paperinkeräys haluaa joulun alla muistuttaa lahjapaperien ja -pakkausten oikeanmukaisesta kierrättämisestä. (lisää…)

Palvelumme joulun aikaan

Joulun ja uudenvuoden aikana asiakaspalvelumme ja vaihde palvelevat normaalisti arkisin kello 8 ja 16 välillä alla olevia poikkeusaikoja lukuun ottamatta. (lisää…)

Tänään on Encore-päivä!

Koko syksyn suuri osa meistä suomalaisista on kokoontunut iltakasilta tv:n ääreen. Vain Elämää -sarja ja suomalaisten artistien hienot tulkinnat toistensa kappaleista ovat vallanneet olohuoneemme ja sydämemme.

Tänään on luvassa ohjelman loppuhuipennus, encore-päivä. Kaikki seitsemän artistia esittävät oman lempikappaleensa duettona.

Mekin Encore Palveluissa vietämme encore-päivää. Itse asiassa joka päivä. Siinä missä musiikin teossa ja esittämisessä tarvitaan jatkuvaa heittäytymistä, kuulijoiden lukemista ja kaikkien kykyjen käyttämistä, niin se sama pätee myös meillä.

Encore tarkoittaa ensiluokkaista jätehuollon, kuormalavojen ja tietoturvan palvelua, Encore-palvelua. Joko sinä tunnet meidän Encoren?

Mukavaa iltaa kaikille!

Karel Nieminen, asiakkuusjohtaja sekä koko Encore Palveluiden tiimi

Paperinkeräys ostaa Paperikuutio Oy:n liiketoiminnan

Kierrätys- ja ympäristönhuoltopalveluja valtakunnallisesti tarjoava Paperinkeräys Oy on sopinut Paperikuutio Oy:n kanssa sen liiketoiminnan ostamisesta. Liiketoimintakaupan myötä Paperinkeräykselle siirtyvät Paperikuution kaikki asiakkuudet kotikeräyspaperin, keräyskartongin ja luottamuksellisten asiakirjojen eli tietoturvapalvelun osalta 1.10.2016 alkaen. (lisää…)

Encore-kuormalava digitalisoituu toimitusketjun tiedonkantajaksi

Perinteinen puinen kuormalava on pitänyt pintansa logistiikan toimintaympäristöjen ja -tapojen muutoksissa pitkään. Lavatyyppien kirjo on kasvanut ja jalostunut ajan kuluessa käyttötarpeiden mukaan. Käytetyimmät standardikoot sekä -rakenteet ovatkin syntyneet yhteisten käyttökokemusten ja tarpeiden pohjalta. (lisää…)

Paperinkeräys ja Lakeuden Etappi perustavat yhteistyöyrityksen Pohjanmaalle: Encore Pohjanmaa keskittyy markkinaehtoiseen jätteeseen

Valtakunnallisia logistiikka- ja jätehuoltopalveluja tarjoava Paperinkeräys Oy sekä kunnallinen osakeyhtiö Lakeuden Etappi Oy perustavat yhteistyöyrityksen. Encore Pohjanmaa Oy keskittyy ympäristö- ja kierrätyspalveluiden tarjoamiseen Vaasan, Seinäjoen ja Kokkolan talousalueen yrityksille.  Tavoitteena on kasvaa yhdeksi johtavista alan yrityksistä alueella lähivuosina. (lisää…)

Tutustu Encore Tietoturvapalvelun uuteen esitteeseen!

Haluatko tietoturpaan vai tietoturvaa?

Encore Tietoturvapalvelumme toimii valtakunnallisesti lähes kymmenen oman tuhoamisyksikön verkostolla. Pääsemme siis kaikkialle missä sinä työskentelet, paikkakunnasta riippumatta.  Koko Suomen kattava palvelu takaa lyhyet kuljetusetäisyydet ja tietoturvamateriaalin nopean hävittämisen. (lisää…)

Tulipalo Oulun tuotantohallissa keskiviikkona 24.2.

Paperinkeräyksen tuotantohallissa Oulun Ruskossa syttyi tulipalo eilen keskiviikkoiltana 24.2. Onnettomuus ei aiheuttanut henkilövahinkoja, mutta palanut rakennus on kärsinyt mittavia vaurioita.

Hälytyskeskus sai ilmoituksen palosta hieman klo 18 jälkeen ja palo saatiin hallintaan illan aikana. Tarkkaa syttymissyytä ei vielä tiedetä.

Annamme pian lisätietoja Oulun alueen asiakkaille ja kumppaneille.

Median yhteydenotot:
toimitusjohtaja, Kyösti Pöyry p. 050 555 5087

Haemme nyt: Palvelutuotepäällikkö Ruoholahteen, Helsinkiin

Tehtävänäsi on tukea tietoturva- ja jätehuoltopalveluiden myyntiä, vastata palvelunimikkeiden hallinnasta tietojärjestelmissämme, koordinoida kuljetusliikkeiden toimintaa sekä keräysvälineiden oheistuotteita, tuottaa ja ylläpitää palveluihin liittyvää dokumentaatiota, sekä seurata ja analysoida palvelumittareita. Lisäksi perehdytät ja koulutat palvelutuotteitamme, sekä kehität palveluitamme ja palveluprosessejamme. Toimit osana Asiakkuudenhallinta-organisaatiotamme. (lisää…)

Haemme nyt: Kenttäpäällikkö Ruoholahteen, Helsinkiin

Olet esimiesvastuullinen operatiivinen nyrkki, joka huolehtii Etelä-Suomen alueella sovituista palveluista. Tehtäviisi kuuluvat yhteistyö ja sopimukset kuljetuskumppaneiden ja käsittelypalveluita tuottavien yritysten kanssa, keräyskohteiden tietojen ylläpito ja oikeellisuuden varmistaminen tietojärjestelmissä, sekä keräysvälineistön hallinta ja ylläpito. Lisäksi myyt graafisen paperin keräyspalveluita asunto-osakeyhtiöille ja tuet muiden palveluidemme myyjiä tarjousten teossa. Seuraat, mitä markkinoilla tapahtuu ja olet ajan tasalla alan tilanteesta. Toimit maanlaajuisessa Aluetiimissä. (lisää…)

Lauhtuva pakkanen helpottaa keräyspaperin keräystä

Kierrätys- ja ympäristönhuoltopalveluja valtakunnallisesti tarjoava Paperinkeräys kertoo, että viime viikkojen kireä pakkanen on hidastanut keräyspaperiastioiden tyhjentämistä. Kovimmilla pakkasilla autot ovat toimintakykynsä rajoilla, mikä saattaa aiheuttaa viiveitä tyhjennysrytmiin. (lisää…)

Muutoksia laskutusosoittessamme

Arvoisa toimittaja

Paperinkeräys Oy siirtyy laskujen käsittelyssä automatisoituun ostolaskujen tietosisällön tarkistukseen 15.12.2015 alkaen, ja samalla laskutusosoitteet muuttuvat alla olevan mukaisesti. Laskut on jatkossa lähetettävä ensisijaisesti verkkolaskuina. (lisää…)

Vuoden loppu lähestyy, minne heität tuhottavat paperit ja arkistot?

Vuoden lähestyessä loppuaan ja tilinpäätöksen käynnistyessä kannattaa miettiä hetki luottamuksellisten asiakirjojen tuhoamistapaa. Kuinka hallittu se sinun organisaatiossasi on? Kokonaan oma lukunsa ovat poisheitettävät ja lakisääteiset arkistot, joiden turvallinen tuhoaminen tulee viimeistään nyt suunnitella tarkoin. (lisää…)

Uusi puuhakirja Operaatio Kierrätys on valmis!

Kansi nettiin

Paperinkeräys on yhdessä Otavan kanssa julkaissut upouuden alakoululaisille suunnatun puuhakirjan. Ratkiriemukkaan Operaatio kierrätys -kirjan avulla sinä opettaja voit sukeltaa oppilaidesi kanssa kierrätyksen kiehtovaan maailmaan! Apuopettajina tässä uudessa julkaisussa toimivat Reuhurinteen räiskyvät hahmot. He visailevat ja opastavat luokkaasi lehtien, muropakettien ja vaikkapa paristojen oikeassa lajittelussa. (lisää…)

7 kysymystä & vastausta Asiakasnetistä

Asiointi Paperinkeräyksen kanssa helpottuu ja nopeutuu, kun otat käyttöön Asiakasnetti-verkkopalvelun. Sitä kautta hoituvat paitsi tilaukset ja päivitykset, myös lain edellyttämä jätehuollon raportointi. Saat palvelun käyttöösi vaikka saman tien, kun kirjaudut käyttämällä laskusta löytyvää lasku- ja asiakasnumeroa. (lisää…)

Lahden tuotantoyksikön lähiosoite muuttunut

Lahden tuotantoyksikkömme lähiosoite on muuttunut. Uusi osoite on Hennalankatu 268, 15700 Lahti.

Yksikön sijainti on sama kuin ennenkin, joten muutos koskee vain posti- ja kulkuosoitetta. Uudella numeroinnilla selkeytämme saapumista kiinteistöön.

Tietoa perjantain 18.9. mielenilmauksen vaikutuksista toimintaamme

Perjantaiksi 18.9.2015 on suunniteltu palkansaajakeskusjärjestöjen ja useiden ammattiliittojen yhteinen yleismielenilmaus, jolla ammattiliitot ovat ilmoittaneet vastustavansa hallituksen päättämiä työehtojen muutoksia. Liittojen ilmoittamat työnseisaukset vaikuttavat jossain määrin myös Paperinkeräyksen toimintaan. (lisää…)

Puhelinjärjestelmäämme päivitetään

Päivitämme puhelinjärjestelmää tämän viikon ajan, ja siksi asiakaspalvelussamme saattaa olla ajoittain ruuhkaa. Otamme kaikki soittopyynnöt ylös ja käsittelemme ne niin ripeästi kuin suinkin. Järjestelmänpäivitys on valmis ensi viikon alkupäivinä (30.6.), minkä jälkeen tilanne normalisoituu. Kiitämme kärsivällisyydestä ja pahoittelemme mahdollista pientä viivettä.

Juhannuksen ajan aukioloaikamme

Paperinkeräyksen oma asiakaspalvelu sulkee tänään klo 14.00. Valtakunnallinen vaihteemme palvelee normaalisti klo 18.00 saakka. Maanantaina 22. kesäkuuta olemme  jälleen normaalisti töissä klo 08.00 lähtien.

Asiakaspalvelumme toivottaa kaikille mukavaa juhannusta!

Palvelemme sinua läpi kesän

Kaikki palvelumme toimivat normaalisti läpi kesän. Parhaiten hoidat asiat valtakunnallisen asiakaspalvelumme kautta, puh. 010 800 190. Myös vaihteen kautta tavoitat meidät, puh. 09 228 191. Tilaus-, yhteydenotto- ja palautelomakkeet löydät täältä. (lisää…)

Jätehuollon paketit käyttöösi

Sydänkesä alkaa olla käsillä ja meillä on nyt hyvä hetki valottaa alkuvuoden kuulumisia. Olemme määrätietoisesti kehittäneet jätehuollon palveluitamme ympäri Suomen. Tunnet meidät jo entistäkin paremmin kokonaisvaltaisten jätehuoltopalveluiden tuottajana – kumppanina, joka vastaa jakeiden täsmällisestä keräyksestä ja kierrättämisestä. Oletko jo tutustunut uuteen vuosijulkaisuumme? Katso tästä. (lisää…)

Onko ympäristöyrityksillä kaikki ympäristöasiat kunnossa?

Ei voi olla huomaamatta miten kärkkäästi media on ympäristöalalla toimivien yritysten kimpussa kun jotakin ympäristöpäästöjä sattuu. On kai oletusarvo, että alalla toimivien pitää tietää muita yrityksiä paremmin mitä ympäristöluvat ja pelisäännöt pitävät oikeana toimintatapana. Lähes kaikilla merkittävillä toimijoilla on lisäksi sertifioitu ympäristö- ja laatujärjestelmä. Näistäkin huolimatta tapahtuu yllättävän paljon julkisuuteen tulevia vesistö- ja ilmastopäästöjä, tulipaloja, jätteiden luvattomia varastointeja ja loppusijoituksia yms. (lisää…)

Luottamuksellisin terveisin

Viime viikolla tapasimme tietoturvasta kiinnostuneita päättäjiä Management Eventsin 600Minutes-tilaisuudessa. Olimme erilainen toimija, joka poikkesi palveluillaan ja viestillään muista isännistä. (lisää…)

Kepin sijaan porkkanaa

Vanha totuus on se, ettei hyvää ja halpaa saa samanaikaisesti. Tarjoustuote on usein kertakäyttötavaraa ja tulee lähes poikkeuksetta käyttökertoja tai -tunteja kohden kalliimmaksi kuin luulitkaan. Tämä kertakäyttökulutus taas kuluttaa luonnonvaroja ja resursseja huomattavasti enemmän kuin arvaamme. (lisää…)

Saimme hyvän arvosanan asiakastyytyväisyyskyselystä

Tänä keväänä toteuttamamme asiakastyytyväisyyskysely antoi Paperinkeräykselle vahvat arvosanat.

Eri osa-alueista saamamme yleisarvosana oli 4,0 (asteikko 1–5). Taso oli sama kuin vuotta aiemmin 2014. Tulosten mukaan lähes kaikki suosittelisivat palveluitamme kollegoilleen. (lisää…)

Palvelumme pääsiäisen aikaan

Viikolla 14 voit soittaa asiakaspalveluumme normaaliin tapaan aina torstai 2.4. klo 14 mennessä. Puhelinvaihteemme palvelee viikon jokaisena arkipäivänä klo 18 asti, myös torstaina. (lisää…)

Wanted – Ikioma ympäristönhoitaja

Pakkausbisneksellä menee hyvin. Verkkokauppa lisääntyy koko ajan, ja vanhan ajan myymälätkin joutuvat kuuntelemaan kuluttajaa entistä herkemmällä korvalla. Tuotteiden variaatioita pitää olla saatavilla, sillä kuluttajan kärsivällisyys on yhtä lyhyt kuin hitaasti avautuvan nettisivun kanssa. Lähellä nollaa. (lisää…)

Onko arkistosi siivouksen tarpeessa?

Etenkin kiireiseen tilinpäätösaikaan tulostettua ja hävitettävää materiaalia syntyy paljon. Nämä tulisi aina tuhota asianmukaisesti ja helpoin tapa asian ratkaisemiseksi onkin tilata toimistoosi lukittava paperinkeräyssäiliö. Säiliö takaa sen, että jokainen asiakirja tuhotaan aukottomasti ja dokumentoidusti. Unohda siis hidas ja työläs silppuri sekä tuhottavan materiaalin pinot konttorissasi! (lisää…)

Katso kuinka Viinikkalan tuotantoyksikkömme toimii!

Viinikkalan tuotantoyksikkömme avattiin keväällä 2014. Tuotantoyksikössä käsitellään niin kotitalouksien keräyspaperi ja pakkausjätteet kuin myös yritysten ja teollisuuden materiaalit. Keskimäärin 125 kuorma-autoa tuo päivittäin materiaalia Viinikkalaan. Materiaalin käsittely on automaattista ja koneellista läpi koko käsittelyprosessin. Katso miten materiaalit kiertävät!

(lisää…)

Paperinkeräys ostaa Rauhala Oy:n asiakassopimuskantaa

Espoon Juvanmalmilla sijaitseva Rauhala Oy on Paperinkeräyksen pitkäaikainen kumppani, joka on kerännyt pääkaupunkiseudun kiinteistöasiakkailtaan kotikeräyspaperia ja kartonkia sekä luottamuksellisia asiakirjoja. Rauhalan 650 000 euron liikevaihdosta merkittävä osa siirtyy kaupan myötä Paperinkeräykselle. (lisää…)

Upouusi tuotantoyksikkömme on avattu

Paperinkeräys on vihkinyt käyttöönsä upouuden tuotantoyksikön, joka löytyy Vantaalta aivan lentokentän kupeesta. Logistisesti parhaalla mahdollisella paikalla sijaitseva Viinikkala vastaanottaa materiaaleja 6. toukokuuta lähtien. Vanha Hakuninmaan yksikkö on poistunut käytöstä kokonaan: kaikki pääkaupunkiseudun ja kehyskuntien hyödynnettävät jakeet viedään nyt Viinikkalaan jatkokäsiteltäväksi. (lisää…)